niedziela, 18 sierpnia 2013

Doceńmy rękodzieło.

Witajcie. Postanowiłam dołączyć do akcji doceńmy rękodzieło:

 


Pozwolę sobie skopiować tekst z  tego bloga

A wiec owszem, jest moda na hand made, ale czy jest ono tak naprawdę doceniane? Czy osoby, które liczą na to, że kupią sobie ręcznie robioną bransoletkę za 10zł są świadome kosztów, zaangażowania i czasu jakie pochłania taki wyrób?
Niestety w Polsce rękodzieło nie jest tak doceniane jak za granicą, ale czy nie możemy nic w tym temacie zrobić? Może powinniśmy mówić o tym, że nasze produkty są warte wiecej niż chińszczyzna nie tylko dla tego, że są unikalne i niepowtarzalne, ale też dla tego, że są trwalsze, wymagają dużego nakładu pracy i kreatywności. Przeczytałam kiedyś na jednym blogu cytat tak mądry, że aż sobie go zapisałam.
"Dawno temu w Paryżu modna dama udała się do modystki aby zamówić nakrycie głowy ostatni krzyk mody. Modystka owo nakrycie wykonała zużywając 5 metrów wstążki. Kiedy dama usłyszała cenę z oburzeniem zawołała: Co!!!! 300 franków za 5 metrów wstążki!!?? Pani chyba oszalała! Na to modystka kilkoma sprawnymi ruchami rozpruła piękny czepek, zwinęła wstążkę podała oburzonej damie i powiedziała. Zapłata jest za moje umiejętności i prace, wstążkę daje pani gratis!"
I chciałabym aby właśnie to ostatnie zdanie stało się hasłem naszej wspólnej inicjatywy. Proszę Was o pomoc w szerzeniu jej, bo jedna blogerka w świecie tysięcy blogów sama nic nie zdziała. Ale same wiecie- w kupie siła!
 

Niestety taka jest prawda, chociaż mi jeszcze nikt prosto w oczy nie zarzucił, że sobie za dużo liczę za swoje prace. Ale zdarzyło mi się, że ktoś był zainteresowany zakupem kartki i gdy usłyszał cenę zrezygnował. Oczywiście nie mam pretensji bo każdy ma prawo wyboru. Mam stałych klientów którzy do mnie wracają z czego bardzo się ciesze i bardzo sobie ich cenie. Doceniam też to gdy polecają mnie dalej. Każdemu życzę takich klientów. 

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

Dziękuję Wam za wszystkie miłe słowa pod poprzednim postem:* 

6 komentarzy:

  1. witam ,
    każde rękodzięło to piękno i magia tworzona z pasją i sercem i tez uważam że to najcenniejsze i powinno się je cenić -jest tuaj wiele cudownych blogów z robótkami ręcznym i wszystkie są dla mnie bardzo cenne i wielki szacunek oddaję ich autorkom :-)
    pozdrawiam i przepraszam że zabrałam głos bo jestem tu pierwszy raz ,ale zauważyłam ten post w zakładce u Marii i ogromie się cieszę że tu wpadłam i mam nadzieję bywać tutaj regularnie -czy wolno?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna akcja!
    Stali klienci wiedzą co dobre :)

    Pozdrawiam :)
    megshandmade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, ciekawa akcja, mam nadzieję, że będzie mieć wielu zwolenników. Trzeba umieć cenić piękne dzieła....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy tak o tym nie myślałam : o Serio jest tak niedoceniane? No cóż... szkoda,faktycznie powinno to być bardziej doceniane. Mądre słowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupełnie się z tym zgadzam. Bo myślenie jest właśnie takie, ze ręcznie robione rzeczy są dla zysku... mało kto wie jakie są ceny materiałów.
    www.moj-przystanek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu całkiem niezła akcja , jak ja mogłam ją przeoczyć ? Banerek zabiorę oczywiście do siebie . Chociaż u mnie to niewiele zmieni , bo mieszkam w małym miasteczku .

    OdpowiedzUsuń